Tele van a tököm

Fasz kivan már, de csak 100 kommentig.

Friss topikok

Linkblog

Tele van a tököm az Apple-lel

2010.03.20. 07:02 TyukodHero

Tele van a tököm azzal, hogy az iPhone (3G, nem a 3Gs) egy-egy hívás után eldobja a hálót, és mindegy milyen sw-frissítést hajtok végre rajta, akkor is ezt csinálja. Tele van a tököm azzal is, hogy ha egyszer hozzáláncolom a kibaszott telefont egy számítógéphez, akkor egy másikról nem tudok rátölteni semmit, mert előtte a geci iTunes le akar szedni minden zenét és filmet, amit korábban rátettem. UPDATE: tele van a tököm azzal, hogy a saját hülyeségem miatt szívok. Read the fucking manual, dumbass. 

Tele van a tököm azzal, hogy a garancia lejárta után két héttel felpúposodott az akkum, és a gép billeget, mint egy kibaszott drága kerti szék, de ha kivettem a gépből, akkor a processzor teljesítménye visszaesett, mert az Apple úgy rakja össze hordozható gépeit, hogy ha csak külső áramforrásról használjuk őket, akkor nem működnek teljes kapacitásukon. Teke van a tököm azzal, hogy ezt a XXI. században egy cég hótthalálos komolyan gondolja.   

Tele van a tököm az Apple hozzáállásával a Flash-re vonatkozóan, és azzal, hogy azért, mert egy Steve Jobs nevű, magát Mózes 2.0-nak tekintő faszi szerint a Flash márpedig szar, felhasználók milliói kénytelenek naponta a színes strandlabdát nézegetni. Tele van a tököm a szarul megírt operációs rendszerükkel, a Hópárduccal, mert kibaszottul mindegy, milyen böngészőt használok (márpedig van fent vagy nyolc), mind fagy, összeomlik, elszáll, ha flashbe ütközik, persze akkor, amikor 32 fül van megnyitva, hogy utána a fogamat csikorgassam.

Tele van a tököm azzal, hogy ha a bloghun blogolni akarok, akkor a Chrome, a Safari és az Opera mind azt produkálja, hogy a poszt megírása közben, az első automatikus mentés környékén a kurzort kiveszi a kezemből, és felteszi a címsorba, ráadásul ha nem figyelek oda, hogy elkezdődött a szopatás, és mondjuk nyomok egy backspace-t, akkor nem töröl, hanem visszavisz az előző oldalra. Tele van a tököm azzal, hogy a helyesírásellenőrzés Chrome alatt nem működik, pedig még az lenne a legfaszább megoldás, mert annyi memória a világon nincs ami egy Firefoxot kielégítene.  

Még mielőtt: MBP 17, 2,4 Ghz Core2 Duo, 4 GB RAM, legfrissebb flashplayer, minden böngésző ás az oprendszer is frissítve.

Tele van a tököm azzal, hogy amikor kitömörítek egy file-t az egyik partíción, akkor a másikon olyan alapvető dolgokat nem tudok strandlabda nélkül elvégezni, mint a böngészés, mert a böngésző nem nyitja meg az ablakokat, csak kibaszott lassan. Tele van a tököm azzal, hogy ez akkor is így van, ha éppen másolok valamit a belső vinyóról a külsőre. Tele van a tököm azzal, hogy az "n" betű baszik működni a billentyűzeten és az Apple szerint cseréljem ki az egész kurva billentyűzetet huszonezer forintért EGY nyomorult billentyű szarakodása miatt.

Think different - ez kábé ennyit tesz: az OSX is pont olyan szar, mint a Windows, csak másként.

A bejegyzés trackback címe:

https://teleatokom.blog.hu/api/trackback/id/tr991853832

TyukodHero 2010.03.20. 08:03:54

@Nyikolaj: ezt szeretem igazán. leírom, mi a gond, erre a válasz az arrogáns apple-hívőtől: hülye vagy. oké, bazmeg. és ha nálad a flash nem okoz gondot, akkor hazudsz.

Mosdószivacs 2010.03.20. 08:04:06

@Nyikolaj: ez aztan erv. Honnan jon a 99.99%? Ha kicsit korbeneznel, latnad, hogy rengeteg apple user elegedetlen.

Postolo: ugyanigy erzek. A macos utan meg a windows-t is visszasirom, nemhogy a jo kis ubuntu-t. Egyszeruen rohely, hogy nemi design-al rasoznak a nepre egy erzesre 10 evvel ezelotti szinten allo OSt. :(

krys · http://blog.dsng.hu 2010.03.20. 08:04:35

Jót mosolyogtam ezen így kora reggel :) ( Mac és iPhone user )

Gaborzinho 2010.03.20. 08:06:34

Aki balfek, az hasznalhat akr milyen OS-t!

Donald R. DeCicco 2010.03.20. 08:06:52

A postoló valóban hülye, de inkább azért, mert nem fogja föl, hogy a flash kritikán aluli teljesítményéhez az Apple-nek kivételesen semmi köze. Amiatt az Adobe-ot tessék szidni. (Dolgos Pista is osztja őket rendesen mostanában.)

Persze ettől még a 10.6 nekem is az agyamra tud menni néha.

DR.version · http://m-12.blog.hu 2010.03.20. 08:07:31

tokeletes dolog a vilagon nincs,
de aki azt mondja hogy az osx jobb mint a windowz az hulye

TyukodHero 2010.03.20. 08:07:47

@Gaborzinho: miért vagyok balfék? tessék, magyarázd el. azért, mert meg akarok nézni egy weblapot 2010-ben egy böngészőben? azért mert miközben másolok és kitömörítek, mellette dolgoznék, és nem strandlabdát nézegetnék? vagy mert csak?

TyukodHero 2010.03.20. 08:09:15

@Donald R. DeCicco: aha. szóval van a flash, ami az összes oprendszeren megy küönösebb probléma nélkül, de egyen csak gondokat okoz, és ezért nem az Adobe-val együttműködni SEMMILYEN szinten nem hajlandó Apple, hanem az Adobe a hibás. aha, értem.

tygger 2010.03.20. 08:09:29

elismerve, hogy az osx és az iphone sem tökéletes, messze nem, azért még mindig messze a windows előtt jár az apple. számomra kínszenvedés, ha be kell kapcsolnom bármilyen microsoft terméket, inkluzíve xp.

persze, ízlések és pofonok, egy barátom vett egy macbook airt, hogy milyen fasza lesz, na ő pl utálta és visszaállt a jól megszokott winre. hát van ilyen.

viszont hogy a kibaszott iphone 3gs-em fél nap alatt lemerül, ha sokat nyomkodom, azért hatalmas faszkorbács jár.

ja, és nekem is szart már be alu vezetékes bill, néhány gomb elkezdett nem működni, tényleg azt tanácsolták, hogy használjam székalátétnek.

gezabá (törölt) 2010.03.20. 08:11:15

höjj. helyes. a windows se kutya, de legalább olcsóbb. azé próbáld meg használni, ha már megvetted.

DR.version · http://m-12.blog.hu 2010.03.20. 08:11:26

@tygger:

te az XP 10 eves oprendszer, probald ki a 7-es wint aztan nem gyozol csodalkozni

Donald R. DeCicco 2010.03.20. 08:11:31

@TyukodHero: forrásmegjelölés?

TyukodHero 2010.03.20. 08:12:18

@tygger: félreértés ne essék, soha nem mennék vissza súlyos kivételi hibákat nézegetni, nincs az az isten, csak idegesít, hogy a munkában jelenleg éppen az Apple akadályoz a legtöbbet. miért van az pl. hogy a digisport oldalán élő közvetítést csak úgy tudok nézni, hogy a vmware alatt elindítok egy xp-t, és ott beindítom a firefoxot (ami a processzorteljesítményt azonnal felnyomja 100%-ra, és a proci 95 fokos le sz tőle, de ez megint részletkérdés ugye).

Donald R. DeCicco 2010.03.20. 08:12:44

@TyukodHero: forrásmegjelölés? Vagy te is csak az ujjadból szopod mint @Nyikolaj?

TyukodHero 2010.03.20. 08:13:40

@Donald R. DeCicco: Steve Jobs: "Flash is the thing of the past. Apple does not concern itself with the past only the future" valami ilyesmit mondott, amikor megkérdezték, hogy a deszkában mér nem lesz flash.

ac3^BB 2010.03.20. 08:13:47

AMATOR vagy az a baj

Ronald 2010.03.20. 08:14:23

Nem tudtok ti semmit:

Mac=Jó
Win=Szar

- Nade mééé?
- Csak

kb. ezen a szinten megy az OS-evaluálás 99,99%-a.
.

Ludas Matyi Online · http://ludas-matyi.com 2010.03.20. 08:14:41

Használj Linuxot! Én ugyan soha nem fogok használni, de mindig azt látom, hogy egy op-rendszeres cikknél ezt szokták ajánlani :)

TyukodHero 2010.03.20. 08:15:00

@ac3^BB: oké, várom a fentiekre a segítő szándékú javaslatokat. a trollkodás nem viszi előre az ÜGYET, bazdmeg.

tygger 2010.03.20. 08:17:21

@version: kipróbáltam, de számomra egy kalap szar az egész. eleve csak a munka miatt kell, hogy win legyen a gépemen, sajnos a 7-es úgy van megírva, hogy az a segédprogram, ami kellene nekem, nem megy rajta. és már a vistán sem ment. úgyhogy szerintem ezt ne is folytassuk, gyűlölöm a flame wart.

Luigicar 2010.03.20. 08:18:29

Hát nem tudom. Mutass nekem olyan wines pc-t vagy notit, ahol ha rossz egy billentyű, akkor csak azt az egyet kicserélik neked.
Nekem is 3g-m van, és nincs gondom a hálózattal. Jail brake van rajta, mert az bizony gond lehet.
Ha a másik itunesba ugyanazzal a ITMS accounttal lépsz be, és hozzáadod az authorizált gépek listájához a gépet, akkor simán szinkronizál az itunes és nem töröl. Csak ehhez kicsit olvasni kell a dolog után, meg gondolkodni.
A flash tipikusan nem az apple hibája (bár nekem kevés a gondom vele) hanem az adobe hanyagsága. Nem írta meg rendesen macre. Ennyi. A böngészők miatt miért az apple a hibás? A fierefiox win alatt is zabálja a memóriát. De ha ennyire nem jön be neked, akkor miért nem csinálsz reswitch-et, és akkor használhatnál egy super win7-t. Nem kötelező macet használni.

tygger 2010.03.20. 08:18:57

@TyukodHero: megértem, mondjuk nekem éppen a flash csak ritkán okoz gondot, rendesen szokott menni a digisport.hu is, de bennem is fel tud menni a pumpa, amikor gépelés közben egyszer csak úgy hirtelen megjelenik a strandlabda. például.

dtk74 2010.03.20. 08:20:54

Nekem a Mac sokkal jobban teljesít a Windowsnál, logikusabb, felhasználóbarátabb megoldásokat alkalmaz, és nem szokott fagyni. Ha a Firefox nagy ritkán kifagyna (előfordul), akkor én is káromkodok, és a kib...ott szorzásjelre is gyakrabban van szükségem, mint ahányszor kedvem van érte benyomni a jobbalt-jobbshift-vessző kombinációt. Ezzel együtt is jobbnak tartom munkára a kint a Win-es notebookomat ami itt van az asztalon, vagy az asztali gépemet. Van választásom, de okkal használom a Mac-et.
Ugyanakkor mint fentebb írtam, van igaza az írónak, néhány bosszantó hiba triviálisan egyszerűen eltüntethető lenne, nem tudom miért kell ragaszkodni hozzájuk?!

Yamashita 2010.03.20. 08:22:13

Sajnálom, hogy kiadtál egy rakás pénzt és most meg szívsz vele.Szervízben mit mondtak?Ott nem orvosolják a problémát?Ha gondolod rakj fel egy másik oprendszert.Bár sejtem, hogy nincs kedved még egy rakás pénzt kiadni erre.Vagy próbálj ki egy Ubuntu linuxot.A 10.04 a jövőhónapban jön ki.Szerintem nem lesz hiányérzeted mert pofátlanul lenyúlták az Apple OS kinézetét.

dtk74 2010.03.20. 08:22:19

@Luigicar: Asus, Dell, stb notikhoz 5-10 ezer ft egy billentyű - ez kevésbé fájdalmas. Ezzel foglalkozom, tudom. Egyébként ott is cserélni kell az egészet, a héten is volt egybillentyűs ügyfelem.

TyukodHero 2010.03.20. 08:22:50

@Luigicar: mert a posztban leírtak ellenére is jobb, mint a windowsos szívás. szeretem az Apple-t, ezt használom, nem tudnék springload nélkül élni, meg a fasz tudja hány olyan apróság nélkül ami megkönnyíti az életem, lásd spaces, de ezek zavarnak. az iphone-on megoldást kösz, valóban nem olvastam utána.

Vention · http://noti.blog.hu 2010.03.20. 08:22:51

Ember, próbáld már ki a Windows 7-et, nem vesztesz semmit.

dtk74 2010.03.20. 08:22:54

egybillentyűst írtam, egygombost akartam

the as · http://thelongestlistofthelongeststuffatthelongestdomainnameatlonglast.com/ 2010.03.20. 08:23:00

pontositok, a flash nem osx alatt szar, hanem BARMI alatt, ami nem windows. nezd meg mondjuk linux alatt, ott meg annal is rosszabb. windowsra egyszeruen normalisan optimalizalva van, mas oprendszerre nincs. ez az adobe hibaja, nem az applee, de siman el tudom kepzelni, hogy a microsoft fizet nekik, hogy szar legyen, mint ahogy mondjuk word/excel is nevetsegesen lassu. ctrl-c excelben egy dual core akarmin fel-egy masodperc az utolso ofisszal, mig win* alatt repul, hello? egyebkent meg ne hasznalj 30 tabot, hanem zard be, ami nem kell, nem hiszem el, hogy 30 bongeszo tabbol legalabb 15-ot nem csak elfelejtettel bezarni. ettol meg persze szar, de ha meg akarod konnyiteni a sajat eleted, muszaj kompromisszumokat kotni.
az iphone-gestapo-letorlom-a-zeneket nem olyan, mint az ipodnal? valahol ki lehet kapcsolni, hogy ne akarja managelni rajta a zeneket, es akkor mas gepen sem frissiti ra, sot, le tudod rola szedni mashonnan a zeneket. vagy ha nem, hat vmware/winamp/ipod plugin :D

Jodei 2010.03.20. 08:23:03

OS X-et nem nagyon hasznalok, de azt nyugodtan kijelenthetem majd masfel ev hasznalat utan, hogy a iPhone3G egy fos felkesz termek. Tetu lassu, fagy, es termeszetesen nincs jailbreak-elve, ugy hasznalom, ahogy Steve Jobs megalmodta. Az 5 eves Treo-mon gyorsabban talalok meg egy veletlenszeru kontaktot, vagy irok meg egy SMS-t mint ezen. Hozzateszem, probaltam 3GS-t is, ott mar jelentosen javult a helyzet, de rohej, hogy egy ilyen hype-ot termeknel a harmadik generacio az elso normalisan hasznalhato eszkoz.

gezabá (törölt) 2010.03.20. 08:25:12

előrebocsátom: win-es vok. de miért FF? annál minden jobb. persze, ha flash kell (digisport miatt), akkor a szenvedés adott. próbáld meg ie-vel a virtuális gépben. amúgy én maradnék az alapböngészőnél, és fogcsikorogva állítgatnám. a többit meg leszedném (bár ez windozos filozófia). kiegészítőkkel a chrome se jó semmire (az FF-ről már leszoktam).

fourgee 2010.03.20. 08:25:26

@tygger: Nekem az XP-vel vannak problémáim, pedig amikor összeállítottam a gépemet, akkor a legjobb minőségű cuccokat vettem bele. Ennek ellenére elég sok fagyásnak voltam szemtanúja, pedig nem is telepítgettem tele. Most Vista-t használok a laptopomon, tökéletes, 2 éve 1 fagyás sem volt, nem lassul(t) be. Ja, és Windows Mobile fut a telefonomon, 1 óra GPS használat után lemerül, nem kell neki fél nap.

TyukodHero 2010.03.20. 08:26:28

@the as: a tabok a munka miatt vannak megnyitva, nem megyek bele, de muszáj - minden tabot bezárok, amint nem kell vele foglalkoznom. de ne bassza már meg az ég, 30 tabtól miért fagy egy chrome? egy opera? egy safari? (a ff-t nem mondom, mert az csak fagy és kész)

szkepi 2010.03.20. 08:26:37

háááát azért azt megnézném, hogy a posztoló milyen tökéletes lény

TyukodHero 2010.03.20. 08:27:41

@Jodei: nekem sincs jailbreakelve, két perc mire betölti az sms-eket, a telefonkönyvről nem is beszélve. és szerintük ez normális.

TyukodHero 2010.03.20. 08:28:28

@szkepi: ezt nem értem. olyan vagyok, amilyennek a jóisten, vagy Xenu megteremtett, kinek hogy, ugye. mi köze van ennek egy felpúposodott akkuhoz, he?

tygger 2010.03.20. 08:28:43

@Luigicar: ez mennyire triviális bassza meg, én se nyomtam még authorize gombot sose. köszi én is. (mentségemre szóljon, itunest szinte sose indítok, zenehallgatásra, cdírásra, minden másra egyszerűbb progikat használok)

plb 2010.03.20. 08:29:36

Én használok win 7-et és OSX 10.6.
Tényleg szar mindegyik. Meg vannak az erösségeik és a gyengéik is. Ezért mindegyiket arra használom, amiben jók. A design meg csak átverés.

DR.version · http://m-12.blog.hu 2010.03.20. 08:30:09

ha az applerol levesszuk a designt, marad egy eros kozepes hardver 3-szorosan tularazva

az egyetlen szerencseje hogy a design kurva jo

tygger 2010.03.20. 08:30:18

@TyukodHero: na ez volt az, amiért a 3g-t 3gs-re cseréltem. földhöz basztam volna az sms-es pepecseléstől, most szebb és jobb az élet, eltekintve a kurva gyors merüléstől.

de még mindig jobb, mint @fourgee: az egy óra :)

4Si · http://www.autoteszt.eu 2010.03.20. 08:32:40

Van igazsag a posztban. Tudnek en is meselni a MacBookos es iPhone 3GS-es "kalandjaimrol"... DE: meg mindig az Apple szamitogepek es az Apple telefon a leghasznalhatobb es a legfelhasznalobaratabb cucc a piacon, jelenleg.

Jodei 2010.03.20. 08:33:58

Hehe, ugylatom ezek a tipikus Mac user valaszok:

-Fagy a Windows...
-Mert szar !

-Fagy az OS X...
-Mert hulye vagy !

Dervenkál Egon 2010.03.20. 08:35:13

Szerintem a posztoló egyáltalán nem hülye. De ha valóban ennyire akkut ez a problémahalmaz az MBP-n, akkor ott valami nagyon nincs rendben. Ilyen sajna előfordul. Bizony nem tökéletes a Snow Leopard. Annak ellenére sem, hogy nálam semmi ilyesmit nem produkál, sőt viszonylag az optimális hardverigény alatt is szépen hasít.

A flash az sajnos tényleg az adobe sara.

A fájl kitömörítés közbeni lassulásra ötletem sincs, nálam a háttérbe leszuszog a stuffit meg az xrar is észrevétlen.

De erre és a billentyű csere ügyében is van szerintem okos ember, beszmac és társain.

iPhone: ilyen hálóeldobást még nem láttam, de el tudom képzelni, hogy szar. Persze sok más telefonon láttam szörnyűségeket, és felfoghatatlan hülye hibákat. Azt hiszem el kell fogadnunk, hogy most piacon lévő "okostelefonok" nagy része kísérleti technológia. Én is morgok a sok félkész telefon miatt (az iPhone szerintem még a jobbak közül való).

ColtCzT 2010.03.20. 08:36:37

Imádom az új Win7 -et, ugyanis annyi régi élményt hoz fel bennem. Már évek óta nem láttam kék halált (a Win 98 óta asszem), a Win7-en meg legalább naponta egyet :D. + irtózatosan belassul ha több mint 18 órája megy a gép :(
Nekem az XP de még a Vista is stabilabnak tűnt!

TyukodHero 2010.03.20. 08:39:10

@Dervenkál Egon: a tönörítéses lassulásra feltúrtam a netet, reparáltam a disk permissiont, megcsináltam mindent, amit találtam, semmi változás. a végén még újra kell húzzam az sl-t, mint az xp-t annak idején hetente, és ezt nem akarom. ja, és a mobilnetes szívást nem is emlegettem a posztban, a tmobile w'n'w stick csontra fagyasztja a gépet, stb.

Astronomy Domine 2010.03.20. 08:41:36

Nincs ezzel semmi gond, válts (vissza) Windózerre, és élvezd.

agyvihar · http://agyvihar.blog.hu/ 2010.03.20. 08:45:25

@ColtCzT: nem vagyok nagy windows rajongó, de a windows 7-en nálam még egyszer sem volt kékhalál. Igaz, XP-vel is ritkán.

Valószínűleg attól függ, hogy milyen hardverkombináció fut az ember alatt, és te belefutottál egy rossz változatba.

Coyote82 2010.03.20. 08:48:09

MacOS nem fagyhat, az tipikus PEBCAK eset (Problem Exists Between Chair And Keyboard)

A flasht ruhellem, ahol lehet kerulom, de teny, hogy hianyzik a Macrol.

iPhone 3GS = A TELEFON
Az elso verzio probalkozas volt, a 3G meg parasztvakitas. A 3GS-sel erdemes probalkozni.

Coyote82 2010.03.20. 08:48:58

@agyvihar: na igen, a hardver-problema lehet még gáz

fourgee 2010.03.20. 08:49:16

@tygger: Jah, arra próbáltam meg rávilágítani, hogy ott nem csak az OS számít, hanem nagy kijelző + nagy fényerő = gyors merülés. Ha reggel leveszem a töltőről és egész sokat nyomkodom, akkor lemerül estére, de GPS használatnál elég durván merül. Mindig szidtam hogy nem tudom autóban használni navigációra, aztán rájöttem hogy 1500 forintért lehet kapni autós USB töltőt :))))

PuruttyaIrto (törölt) 2010.03.20. 08:50:37

Nekem csak iPhone-om van, az jól műxik, de nincs Flash. Ez csak ritkán gond. Viszont amikor az Engadget aljára letekerek az iphone-on és véletlenül rányomok a címsorra, akkor felugrik az oldal tetejére, és tekerhetek megint le. De ezzel együtt is életem legjobb telefonja, és legjobb műszaki cikke mindent egybevetve. Csak akkor szidhatnám egy-két apró dolgát, ha lenne jobb a piacon, de nincs.

OSX-ről nem tok nyilatkozni, sajnso még nem hazsnáltam, de vennék Macbook Pro-t, ha végre kijönne a szájbakúrt i7 procival, meg valami combosabb videókártyával, hogy legalább Low-n elfussanak a legújabb játékok is. Persze Windows 7-et tolnék rá, nekem az kell a munkámhoz.

ColtCzT 2010.03.20. 08:53:23

@agyvihar: igazad lehet, én is erre gondoltam (Asus UL30A)

2010.03.20. 08:54:18

@Abrash1965: akkor én bumbass júzer lehetek, mert nálam is nyitva szokott lenni csomó ff lap. 32? nem számoltam még sose, de könnyen lehet. érdekes módon nekem nem szokott fagyni az ff. ie nincs a gépemen, nem is kívánom. A chrome egy nagy fos, nem jó semmire. safarit nem ismerem. opera jó, de a ff nekem kézreállóbb. a flash nálam problémamentes. mondjuk úgy: nem vettem még észre hiányosságot.
ubuntum van. eddig mindent meg tudtam vele csinálni amit akartam. nem fagyott. rendszeresen jönnek a frissítések, minden eszköz tökéletesen, a rendszer stabil.

bastian 2010.03.20. 08:54:44

Azt gondolom, hogy nagyon sokan használnak egyrészt "buherált" op. rendszereket, másrészt mindenféle egyéb szoftvereket, amik az op. rendszer valamelyik verziójára lettek fejlesztve, másrészt nem optimalizálják a rendszert a saját igényeknek megfelelően ill. a szemetet nem takarítják rendszeresen maguk után (pl. registry). A fent nevezett okok miatt aztán panaszkodnak, hogy nem megfelelően működik a rendszer (nem vitatva, hogy hibák természetesen léteznek a gyártó oldaláról is).
Nekem még mindig az jött be, hogy új gépnél "gyalu", aztán a saját igényeknek megfelelően szisztematikus felépítése a rendszernek és minél kevesebb "szemetet" installálni rá. Azért ha meggondoljuk, ha pl. egy LCD tévében is állandóan "szétcsesznénk" a firmware-t, akkor azzal is volna elég bajunk, szerencsére általában ahhoz nem nyúlunk, nincs is vele gond. Persze a pc-t az is állandóan installálja, módosítja, konfigurálja, aki azt sem tudja mit csinál....

fourgee 2010.03.20. 08:54:49

@agyvihar: Nekem az XP fagy marha sokat az asztali gépemen, a laptopomon lévő 2 éves Vista meg 1x sem fagyott... Az asztali gép Asus P5B, E6300, 2x Kingmax 800Mhz DDR2, Sapphire Radeon 1900GT, Audigy2ZS. Ugyanez a gép Win7-tel egyszer sem fagyott.

ColtCzT 2010.03.20. 08:54:55

@agyvihar:
Asus UL30A. Igazad lehet, én is erre gondolok. De akkor is elszomorító kissé :S

ColtCzT 2010.03.20. 08:55:40

hopsz :D, kétszer nem akartam :)

natu (törölt) 2010.03.20. 09:06:53

Kedves postoló! Lécci!!!!Tedd már ide pár oldal url-jét, ami nálad nem megy a flash miatt, szívesen megnézném, hogy az én mac-em mit csinál, ha megnyitom öket. Lehet, hogy én még nem barangoltam az internet sötétebb flash-es bugyraiban, de esküszöm, fingom nincs, hogy mi baj van a flash-sel. Mer' nálam semmi. De lehet, hogy valamit félreértek.

maszterszpiker 2010.03.20. 09:12:44

@Jodei: Pedig ez mekkora igazság!

Levéltetű 2010.03.20. 09:14:36

Nekem az Ubuntu+Toshiba kombo bejön.

Adamfark 2010.03.20. 09:19:57

@TyukodHero:
A w n' w stick fagyását az okozza, hogy az adott sticknek nincsen rendes 10.6 alá írt drivere. 10.3-10.5-ig hibátlanul működik.
Javaslat: Menj be egy Magenta bótba, oszt kérj tőlük egy másikat. Van már T-éknek olyan stickjük, ami megy 10.6 alatt.
Hivatkozz náluk a driver hibára.

fishbone973 2010.03.20. 09:21:34

biztos én vagyok egy őskövület, sose használtam Apple-t, (mondjuk Nike-t meg Sony-t se, és Intelt is csak a készreszerelt netbookomban) nekem 5 éve telepített xp fut az asztali gépen, minden stabilan működik, tény, hogy a bootolás pár perc.
OFF
az egyetlen, ami zavar, hogy az ie8 nem tud több nyitóoldalt behozni egyszerre, mikor elindul, pedig örülnék, ha a fontos 5-6 oldal már ott várna, mire leülök. Van valakinek ötlete?
köszi
ON

Szem 2010.03.20. 09:23:23

ha 32 tab meg van nyitva, a Flash minden operációs rendszeren összeomlik

Hetero Sapiens 2010.03.20. 09:23:29

Soha nem volt kékhalálom az otthoni win xp -n.
Mióta win7 van, még annál is kevesebb :D okés, két évente újraraktam, annyi belefér. IE-t használok, még soha, semmmilyen apropóból nem volt szükségem FF-re, valaki elmondhatná, mitől májerebb az explorernél, leszámítva a "mocskosmicrosoft" -faktort.
A mac király vas, király oprendszer, de erősen behatárolt véleményem szerint. Aki DTP-vel, videokkal foglalkozik, használja, szeresse, de kikiáltani ultimate toptutinak valószínűleg sima sznob faszság.

Hátezmármi (törölt) 2010.03.20. 09:24:09

A Iphone-nak vacak az aksija, ezért tilos a multitask és a flash, mert azok még inkább padlóra küldenék egy pillanat alatt egy százezres kütyü vacak aksiját.

Az összes többi csak süket duma az Applétól, hogy miért nem merik ezeket beletenni.

Adamfark 2010.03.20. 09:24:51

Mac-en Officeos lassulásokra jó megoldás az Office frissítése. Ha ez sem oldja meg a gondot, akkor próbáld ki a NeoOffice ingyenesen letölthető programot.
Openoffice alapokon nyugszik, csak kimondottan OSX-re fejlesztve. Ráadásul van hozzá magyar kezelőfelület, és beépített!!! magyar helyesírás ellenörző. Mellesleg a NeoOffice/Openoffice által használt helyesírás ellenörző modult bele lehet hackelni a 10.6 központi helyesírás ellenörzői közé. Így pedig egy csomó másik programban is tudod használni.

segabor 2010.03.20. 09:26:04

Kedves posztíró. Ha a Flash sz@r Mac-en (márpedig az, még Linuxon is), tessék az Adobe-hez fordulni a problémával.

Ezért is szólt be Jobs az Adobe-nak, mert képtelenek egy olyan változatot összehozni, ami nem gyilkolja le a gépeket. Sok hasonló sorstársad emlegeti ugyanezt, nekem egy bivalyerős Dell asztali gépemet szívatja a Flash player. Most akkor nekem kit kéne szidnom?

Ha pedig a blog.hu-val van gondod, akkor - de ezt neked is tudnod kéne.

Tehát ebből hol következik, hogy az OS X is ugyanolyan rossz, mint a Windows?

tygger 2010.03.20. 09:26:20

@Hetero Sapiens: mitől jobb? hát, például gyorsabb. sokkal. de sok más szempont is van még, pluginek, testreszabhatóság stb.

segabor 2010.03.20. 09:28:54

@Adamfark: alternatívának ott van a Google Docs. Én már alig használok desktopon Office-t (OpenOffice, mert nem akarom megvenni az amúgy is vacak MS Office-t).

Dervenkál Egon 2010.03.20. 09:29:14

@TyukodHero: a T-mobile-os stick ügye ismert (ahogy a vodafone-é is). Sajnos ott a szolgáltató szoftvere a hibás. Van amikor segít, hogy bemész egy T-pontba (vagy hogy hívják), de egyszer a húgom esett hasonló szituba. Az egyik helyen közölték vele, hogy egyelőre nem tervezik a saját szoftverük upgrade-jét 10.6-ra, a másik helyen meg közölték, hogy nekik fingjuk sincs az OSX-ről, próbáljon windows-os gépen netezni. Ez tipikus 3rd party probléma.

Adamfark 2010.03.20. 09:29:52

Egy jó tanács hordozható Apple (de minden máshoz is) eszközökhöz:
- Alap, hogy a BlueTooth-t csak akkor szabad bekapcsolni, ha tényleg használni is szeretnénk, mert durva gyorsan leszívja az akkut. Ugyan ez vonatkozik a GPS-re is....
Meg mellesleg biztonsági kockázatot is jelent.

Nyikolaj 2010.03.20. 09:33:07

Hülye a postoló, és a kommentelők is. Az OSX fikázók nagyrésze még nem is látott életében almát, még a zöldségesnél sem.
Nekem nincs problémám semmivel. Mellesleg, ha nem tetszik, nem kell használni. Minek használod, ha úgyis fos?

tony zionist 2010.03.20. 09:33:15

@Nyikolaj: a felhasználók 99,99%-a nem is használ szar apple-t, csak a hülye sznob birkák.

sztem jól meg kéne suhintani mindenkit bringalánccal, akinél apple terméket találnánk.

2010.03.20. 09:34:36

@bastian: egyetértek veled abban, hogy sok júzer magának köszönheti, hogy fagyogat a gépe, mert próbálgat ezt-azt.
De könyörgöm, egy oprendszernek az a feladata, hogy a júzer minél könnyebben futtathassa a progijait, ne kelljen a hardverrel bogarásznia. A windowsos júzer azért bogarász a rendszer beliben, mert nem jól működik. A registryhez pl. mi közöm van nekem? Miért nem tartja karban saját magát a rendszer? Miért nekem kell töredezettségmentesíteni(b@ssz... ezt a szót leírni is elég)? Nem kiadtam egy csomó pénzt egy oprendszerért? Akkor miért kell nekem mindenféle egyéb segédprogramokat innen-onnan megvenni, ha működőképes állapotban szeretném tartani? A ms nem adja ki a rendszer forrását, tehát minden a rendszer működését befolyásoló program fejlesztője "próbálgat" dolgokat. Persze, hogy nem fognak mindig tökéletesen működni.

Hetero Sapiens 2010.03.20. 09:36:00

@tygger: gyorsabb?????

Elhiszem, hogy van oldal, amit 1 tizedmásodperccel gyorsabban jelenít meg, de kétlem, hogy látnám a különbséget. IE8 -at használok itthon, katt és kész.Cégnél néha fut a FF de azon kívül hogy rendszeresen 200M fölött nyalja a memóriát, nem vettem észre istenkirályságot. pluginek okés, de ott sem találtam nélkülözhetetlen, vagy neadjisten überfasza dejóhogyvan fajtát.
Biztos van, nem azt mondom, de eccerű rendszergazdaként, meg nethasználóként még nem láttam olyat :D

segabor 2010.03.20. 09:39:29

@csmiklos-35: az olvasottság tájékozottá tesz!
- Az új Windows Phone 7-ből is "kivették" a multitaskingot. Vajon miért? Mert az ellenőrizetlenül futtatott programok leszívják az aksit, a felhasználó meg elégedetlenkedik, hogy gyorsan merül a mobilja.
- Szintén (egy időre legalábbis) hanyagolni fogják a Flash playert a Windows Phone 7-ből. Hasonló indokok miatt. Mert öli a telefont.

Nem a Flash-sel van önmagában a baj, hanem a kemény erőforrás igényességével. És ha mérlegre teszed a Flash meglétét vs a használatából fakadó kemény problémákat, az utóbbiak fognak győzni.

Nyikolaj 2010.03.20. 09:40:04

@tony: láttál már OSX-et? Kipróbáltad? Nézted az árukat összehasonlítva PCvel? Nalátod. Amíg nem nézel utána, ne szólj baromságot.

2010.03.20. 09:40:43

@tony zionist: Ahogy ms office program csak ms-re van, úgy bizonyos progik csak osx-re. Egy zeneszerzővel beszéltem egyszer, ő pl. nem tudna meglenni mac nélkül. Őt pl. nem nevezném sznobnak...

segabor 2010.03.20. 09:41:21

@segabor: igényesség -> igény. Asszem tolok még egy kávét, sok volt este a Battlefield Bad Company 2 :)

Adamfark 2010.03.20. 09:41:52

@segabor:
Én alapvetően nem bízom a Googleben, mint gyártóban.
Mert nem nagyon szeretem, ha a privát, vagy céges dolgaimban turkál egy multi.
Azt a céget, aki kérdés nélkül gyüjti a keresési szempontjaimat, és ezt felhasználja a reklám eladásaihoz nem szivesen engedem hozzá még a korábban offline dokumentumaimhoz sem.
Mi garantálja, hogy az egyre mohóbb Google nem fogja felhasználni ellenem a szerverein tárolt adataimat 20-30 év múlva.
Gyakorlatilag mindent megtudnak rólad.
A szerveren tárolódnak a leveleid. A szerverrel folyamatosan kapcsolatban van költségkimutatásod, amit a táblázatkezelőjükön csinálsz. A Google Mapsen követhető vagy az iPhone GPS-e miatt. De még az érdeklődési köröd is loggolva van a keresőben.
Ha meg felteszel egy Google OS-t, mi tartja vissza a Google-t, hogy akár észrevétlenül bekapcsolja a kamerát meg a mikrofont a gépeden?
Természetesen ezzel más gyártó is visszaélhet/ne, de ez a Googlenál a legszembetűnőbb.

tygger 2010.03.20. 09:44:20

@Hetero Sapiens: nagyon uncsi ez a rendszergazda vagyok szöveg. nekem mindegy, felőlem használj explorert, de nyilván nem véletlenül veszítette el a részesedését a cucc a piacon. most ugyan 8-ast használsz, de arra is gondoltál ugye, hogy a korábbi verziókkal szinte saját magad nyitottál támadási felületet az általad gondozott rendszer felé.

Dervenkál Egon 2010.03.20. 09:44:48

@Nyikolaj: Nem kell mindekit leostobázni, csak azért mert nálad "tökéletesen" megy az OSX. Sajnos vannak megkerülhetetlen dolgok. Sajnos a legnagyobb Apple evangelisták (Angelday, handras) is kénytlenek szembesülni a negatívumokkal. De attól, hogy pl. nekem is ez a legjobb (értsd: legkevesebb fáradtsággal használható rendszer), időnként:

- Adobe CS4 például rendszeresen nem hajlandó kilpétetni a szarjait, hanem unexpectedly quit hibaüzenettel válszol egy cmd+q-ra.
- a flash videók lejátszás közben befagynak, majd legókockát mutatnak.
- a korábbiakkal ellentétben a teljes aksi halál előtt nem tolja le sleep-be magát a snow leó, hanem kikapcsol (ez a legaszarabb ügy).
- stb.

Ezek az én problémáim. Valószínűleg meg fognak oldódni. De minél több mindenre használod a cuccost, annál több hibára deríthetsz fényt. Amúgy terminalban már képes vagyok egész sok mindenre, és nagyon alapfokon megoldom a problémáimat. Mégis azért lettem apple júzer, mert lusta vagyok gépészkedni. 18 év microsoftos szivatása után nem akarom tudni mi megy a gépházban. Tessék olyan rendszereket csinálni, ami csak megy. És megy. És megy.

tygger 2010.03.20. 09:46:23

@Adamfark: ha paranoiás vagy, ne használd a google-t. azért kár ennyire messzire menni a feltételezésekben, ne is telefonálj soha, mert azt meg a szolgáltatód rögzítheti egy hatalmas szerveren.

TéeSzElnök 2010.03.20. 09:48:04

@PuruttyaIrto: "Csak akkor szidhatnám egy-két apró dolgát, ha lenne jobb a piacon, de nincs."

Ez azért nem igazán így műxik. A fejlesztéseknek az egyik legfontosabb motorja, hogy miért nyűgnek a felhasználók (persze ez is csak másodlagos a konkurenciaharc mellett). A technológiai változások miatti fejlesztések jóval "lassabbak" és ritkábbak. A tévesen designnak nevezett look&feel fejlesztések jó része meg parasztvakítás, sok almás elvakultságának az egyik alapja - Leszögezem, hogy ha médiatartalmat kellene kalapálnom, azonnal váltanék macra, de egyébként egyétértek a posztolóval: a mac is egy szopás, csak másféle mint a win.

Dervenkál Egon 2010.03.20. 09:52:38

@gjokkel: építs kapcsolatokat, és akkor te is kapsz pénzt azért, hogy kommentelsz és posztolsz! :D Mi darabra vagyuk fizetve, nem tartalomra. :D

asys 2010.03.20. 09:53:11

Én lassan egy éve használok 64bites Win7-et egy i7-es procival szerelt gépen, két monitorral. Az egyiken a Win7-et látom a másik a VMware-s Ubuntut mutatja.
A két oprendszer között simán kopipésztelek, mindkettőben simán megy a flash, ha a Win7 alatt renderelek, vagy az Adobe CS4 összes terméke egyszerre van nyitva éppen, az Ubuntun akkor is tudok teljes erővel tömöríteni vagy filmet nézni, és csak próbaképpen ráengedtem az XP módot is a két másik oprendszer mellé, de az is ment, mint az álom. Simán szinkronizál a HTC-s ppc-vel, bármilyen egyéb hardvert is azonnal lát, nincs olyan feladat, amire ne találnék ingyen progit.

Fagyások száma 0, lassulás nem jelentkezett és kb. két-három havonta kapcsolom ki a gépet, egyébként Sleep. Több munkahelyen is dolgoztam már mekkel, mindegyiknek volt valami baja, és még az igazi mekszállott kollégák is pc-hez ültek, ha időre kellett megcsinálni valamit.

Ha ingyen vágnának hozzám alma logós bármit, gondolkodás nélkül dobnám vissza.

A Nép - Te vagy! (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2010.03.20. 09:54:12

Nagy valószínűséggel valamit nagyon nem ért a posztoló. Nem tudhatom mit, de sejthető, hogy így van. Én nem zavartattam magam leopárddal, hó-leopárddal végképp nem, maradok amíg a személyes szükségleteim nem indokolnak újabb állatot, a tigrisnél, de a világon semmi bajom sincs vele. Leopárd használóktól viszont szintán nem hallottam semmi nehézségről.

Ja és üzenem a posztolónak, ha már annyira otthonosnak akarja magát mutatni az angol nyelvi közegben, hogy „fucking manual” jó csak neki, meg egyebek, „kibaszott használati utasítás” meg egyebek helyett, akkor megérthetné esetleg azt is ezzel a fergeteges sőt leküzdhetetlen angol tudással, hogy a „Snow Leopard” nem hópárduc, hanem hó-leopárd. Párduc az panther, ha már, és az egy a tigrist is megelőző OS volt. Csak ez nem volt benne gondolom a heti sznobizmus kiskátéban. Köpködni viszont tud a saját valószínűsíthető hozzá nem értése miatt másokra.

Adamfark 2010.03.20. 09:54:35

@Dervenkál Egon:
A kikapcsolással kapcsolatban:
Nézd meg a Software Updatebe, hogy van e frissítés a gépedhez.
Mostanában derült ki 1-2 turpisság a 10.6 power managelése körül. Ezt az Apple az adott géphez gyártott új firmware updatetel orvosolja.
Nekem volt pár olyan MacBookos szervizelésem, ahol a korábban már többször előforduló beállt ventillátor okozott túlmelegedést. Most viszont ezeknél a gépeknél nem oldotta meg a hibát a venti cseréje. A megoldás végül az lett, hogy a frissen megjelenő firmware update beállította a venti minimál fordulatát. A hibát az okozta, hogy a rendszer minimum ventillátor fordulatnak (nem tudom miért) az 1500rpm-et vette. Ez alatt nem forgatta a ventillátort. Persze a proci meg elkezdte főzni a gépet. Mire olyan hőmérsékletre ért a gép, hogy már lehetett volna 1500-on pörgetni a ventit, már késő volt, mert hiába kezdett el hűteni, akkor a gép már másodpercek alatt túllépte a shut down biztonsági hőmérsékletet, és egyszerűen áramtalanított.

A Nép - Te vagy! (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2010.03.20. 09:55:40

@gjokkel:

Miért fárasztod magad? Ezen könnyű segíteni.

lavór 2010.03.20. 09:57:50

Én sajnálom a bejegyzést tevőt. Megette a marketingszöveget ugyanis. Nem tájékozódott vásárlás előtt,megfelelően. Ehhez nagyban hozzájárul Steve Jobs istenszerű kinyilatkoztatásai, valamint az apple blogok, fórumokra járó userek. A Mac-os is csak egy oprendszer. Hibái is vannak. A hardver meg ugyanúgy Kínában készül, mint bármely más eszköz.Az eladási marketing már remek az Applénél, na de a szervizelés nevetséges. Az alapfelállás: a gép nem lehet rossz, csak az user a béna. Javaslatom: add el, dobd el, vegyél céljaidnak megfelelő nem apple terméket és vedd úgy, hogy volt egy rossz tapasztalatod, amiből tanulhattál. Hagyd az apple hívőket tovább hitükben, soha nem merik bevallani, hogy méregdrágán vettek egy olyan terméket, mely csak a designra épül. Ők jól elvannak magukban.

Aki a "kék halálra" hivatkozik a Winnél, az szerintem hagyja abba. Csak annyira fordul elő, mint Mac alatt a kernelpánik.

További szép napot kívánok!

Adamfark 2010.03.20. 10:00:48

@tygger:
Én ezt csak azért írtam le, hogy páran ezt is átgondolják.
Mellesleg a mobil szolgáltatók törvényben vannak korlátozva. Időkorlát letelte után megsemmisítik a tárolt beszélgetéseket. Adatokat csak bírósági végzés ellenében, vagy a nemzetbiztonsági hivatalokkal együttműködve használhatják fel.
A Google-t itthon ki ellenőrzi? Nem is Magyarországon vannak a szervereik, amik az adatokat tárolják. Hogyan léphetnének fel ellene a hatóságok?
Miért tették ki Kínából a Googlet? Nem amiatt, mert cenzúra működött. Azzal simán együtt tudtak élni...

Dervenkál Egon 2010.03.20. 10:02:43

@Adamfark: köszönöm, de nem hőmérsékleti probléma van.

Arról van szó, hogy ha nincs a közelben konnektor, hozzá vagyok szokva (10.4 alatt), hogy 0 százalékos akku töltöttségnél kapok egy sleepet. Ebből később simán feláll a rendszer, ha kapott naftát. Most meg (10.6) előfordul, hogy 0 százaléknál egyszerűen kattan egyet és kikapcsol.
Az update-eket amúgy szorgalmasan hasznosítom.

@asys: használd egészséggel. win7-ről azért nem mondanék semmit, mert nem használtam még napi rutinként. Pedig veled ellentétben én kiváncsi vagyok mindenre, ami megkönnyítheti az életem. Ezért bár apple felhasználó vagyok semmit nem dobnék vissza gondolkodás nélkül. Főleg nem mondanék róla ex-katedra véleményt.

TéeSzElnök 2010.03.20. 10:04:09

@A Nép - Te vagy!: ha már annyira otthonosnak akarod magadat mutatni a zoologiában, nem ártana utánanézni: ugyanaz a faj. :-D

Adamfark 2010.03.20. 10:08:37

@Dervenkál Egon:
Nem is azt mondtam, hogy nálad is hőmérsékleti probléma van, hanem hogy nézd meg, hogy van e frissített firmware a software updaten a gépedhez.
A túlmelegedés/10.6 kombó csak egy példa volt.
Esetleg nézd meg a Preferences (rendszer és user is) folderedet, és töröld ki belőle az energy saver preferenciáját. Elképzelhető, hogy megsérültek ezek a fileok, és az OS a 0 töltésre így reagál. Azzal, hogy törlöd nem lesz gondod, mert az OS újat generál, csak az alapbeállításokkal.
Esetleg próbából csinálj egy másik usert, és azalatt nézd meg, hogy hogyan reagál.

TyukodHero 2010.03.20. 10:08:52

@A Nép - Te vagy!: eh, magyarul hópárducnak mondják a szerencsétlen állatot, de sebaj majd az érettségi után ezt is tudni fogod.

TyukodHero 2010.03.20. 10:10:46

@Adamfark: megtettem, a helyzet ugyanaz mint Egonnál. közismert hiba ez is, a kilométeres lista közepén van valahol.

TyukodHero 2010.03.20. 10:11:33

nu, elértük a 100 kommentet, a további hozzászólások ezennel lezárva.
süti beállítások módosítása